حمل و نقل

مقدمه

مقدمه:

حوزه حمل و نقل، شرکت سمنگان ترابر ایرانیان با هدف دستیابی به شعار “حمل و نقل تولید نیست کمک به تولیدی موفق است.” در سال مالی 1401-1402 با در اختیار داشتن 120 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین ملکی و جذب غریب به 500 پیمانکار موفق به مدیریت و جابجایی بیش از بیست و پنج میلیون تن مواد معدنی و فولادی در سطح کشور گردیده است. فعالیت های این حوزه در بخش های معدنی، جاده ای، ترکیبی و درون سایتی تعریف گردیده و با استقرار در 11 نقطه کشور از جمله شهرستان های سیرجان، بردسیر، کرمان، زرند، جلال آباد زرند، سرآسیاب کرمان، کاظم آباد کرمان، کوهبنان، طبس، بندرعباس و شهربابک با هدف کاهش دغدغه مدیران سایت های میدکو، زنجیره ارسال مواد معدنی از سطح دپو معادن تا تحویل محصول نهایی بر روی عرشه کشتی (FOB) و درب کارخانه مقصد را بر عهده دارد.

بخش معدنی: یکی از وظایف مهم حوزه حمل و نقل شرکت سمنگان ترابر ایرانیان ارسال به موقع مواد اولیه سایت های میدکو است و از اهم فعالیت های صورت گرفته می توان به ارسال سالیانه بیش از 5/7 میلیون تن کلوخه سنگ آهن از معادن 2، 3، 4 و 5 منطقه گل گهر و معدن جلال آباد زرند اشاره نمود. در این راستا در سال مالی 1401-1402 با افزایش 45% حمل نسبت به سال مالی گذشته، عملکرد قابل قبولی را ارائه نموده است.

بخش درون سایتی: این حوزه با فعالیت در 11 سایت و مجتمع های میدکو خدمات حمل و نقلی از جمله خوراک دهی به سنگ شکن، جابه جایی محمولات تولیدی درون سایتی، جابه جایی سرباره، دیواترینگ، بارگیری محصولات تولید سایت ها، آبرسانی، کاهش رطوبت کنسانتره استوک پایل، خوراک دهی به خط گندله، جابه جایی مواد تولیدی ذغال، کک، دپوسازی، بارگیری مکانیزه محمولات به FOB، ارسال محمولات FAS، انجام عملیات کامل زنجیر تولید کارخانه فولاد سازی از خوراک دهی، تخلیه و جابه جایی سرباره گداخته تا انتقال شمش تولیدی به انبار کارخانه و تحویل شمش تولیدی به خریداران انجام می دهد. در این راستا با ثبت بیش از 400 هزار ساعت، عملکرد قابل قبولی را در بخش درون سایتی ایفا نموده است.

حمل و نقل ترکیبی: در راستای اهداف شرکت سمنگان ترابر ایرانیان و با دیدگاه سهیم بودن در کاهش حجم ترافیک جاده های مواصلاتی کشور و آلایندگی محیط زیست، این شرکت 20 درصد از حجم محمولات جاده ای برنامه پیش بینی شده را به حمل ریلی اختصاص داده که این امر در سال مالی 1401-1402 با ارسال بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن از محمولات معدنی از جمله؛ زغالسنگ، نرمه گندله، کنسانتره، شمش و گندله از ایستگاه های کرمان، جلال آباد، زرند، فولاد سازی زرند، سکوی پرورده طبس و گل گهر-ایستگاه سیرجان محقق گردید.

 

حمل و نقل جاده ای: این شرکت با به کارگیری 148 پیمانکار دست دوم در پایانه های بیش از 8 استان کشور از جمله کرمان، هرمزگان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و شرقی، فارس و همکاری 34 هزار راننده؛ تقریباً 8 میلیون تن محمولات معدنی و فولادی با بیش از 250 هزار دستگاه کشنده و پیمایش بیش از 1 میلیون کیلومتر از جاده های مواصلاتی را مدیریت و جابجا نموده است. در این راستا ضمن به کارگیری سالن های اعلام بار مجازی و سیستم نوبت دهی به منظور کاهش خطای انسانی و مدیریت زمان و با استفاده از پرسنل متخصص این شرکت و طراحی نرم افزار اختصاصی ثبت و رسید بارنامه کلیه مراحل فرایند صورت مالی در مبادی و مقاصد تحویلی محمولات به صورت سیستمی و اطلاع رسانی آنی به ذینفعان را میسر می نماید و ثمره تلاش این حوزه با صدور و ثبت بیش از 250 هزار فقره بارنامه، کسب عنوان برگزیده حوزه جاده ای در همایش اردیبهشت ماه 1402 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان می باشد.