اکسلعمومی

چرا باید از خاصیت TABLE در اکسل استفاده کنیم

چرا باید از خاصیت TABLE در اکسل استفاده کنیم
چرا باید از خاصیت TABLE در اکسل استفاده کنیم
چرا باید از خاصیت TABLE در اکسل استفاده کنیم

یه قابلیت خیلی مهم و کاربردی توی اکسل وجود داره به نام تیبل خاصیت TABLE در اکسل خیلی میتونه توی محاسبات و نظم بخشیدن به فایل شما مهم باشه تو این مطلب میخوام به نحوه ایجاد و مزایای TABLE در اکسل بپردازم و ببینیم که چرا باید از این قابلیت بیشتر استفاده کنیم .

خاصیت TABLE در اکسل

قبل از توضیح محاسن و معایب بهتره اول ببینیم که این قابلیت چطوری استفاده میشه؟ تصویر زیر رو به عنوان یه محدوده ساده از اطلاعات در نظر بگیرین :

خاصیت TABLE در اکسلخاصیت TABLE در اکسل

خب تصویری که بالا می بینید یه محدوده ساده از اطلاعاته که اگه بخوایم به تیبل تبدیلس بکنبم دو راه داریم

1- محدوده داده رو انتخاب کنید .

2- به تب Insert میرید و روی گزینه TABLE کلیک میکنید.

راه دوم و ساده تر اینه که محدوده رو انتخاب کنید و کلیدهای CTRL T رو بزنید .

با هر دو روش به تصویر زیر میرسید :

روشهای ایجاد جدول در اکسلروشهای ایجاد جدول در اکسل

اگر تیک my table has headers رو بزنید . ردیف اول محدوده انتخابی رو به عنوان سر ستون جدولتون در نظر میگیره .

که بعد از طی کردم مراحل فوق با تصویر زیر مواجه میشید و محدوده شما به TABLE تبدیل میشه.

مزایای استفاده از جدول در اکسلمزایای استفاده از جدول در اکسل

حالا ببینیم مزایای TABLE چی هست؟

1- به راحتی و با یک کلیک ساده میتونید شکل جدولتون رو تغییر بدین .

2- بلافاصله گزینه های فیلتر کردن به جدولتون اظافه میشه .

3- اگر داده جدیدی به سطر آخر اضافه کنید هم فرمولها به صورت خودکار اضافه میشه هم شکل دهی به صورت خودکار آپدیت میشه .

4- محدوده داده برای شما ایجاد میشه و فرمول نویسی رو ساده تر میکنه برای شما .

5- به راحتی میتونید جمع و میانگین و کوچکترین و بزرگتیرن داده رو تو جدولتون داشته باشید .

6- گوشه بالا سمت راست جدول که کلیک کنید کل جدولتون انتخاب میشه .

7- سر ستون یعنی سطر اول جدول ثابت می ماند، یعنی اگر جدول خود را اسکرول کنید ، سرستون ثابت می ماند.

8- اگر نموداری از روی جدول خود ساخته باشید بعد از ورود اطلاعات و سطر جدید ، نمودار هم به صورت خودکار آپدیت میشود .

اینهمه قابلیت که بالا عنوان کردم باید شما را تا حالا مجاب کرده باشه که از Table توی اکسل استفاده کنید.

در کنار اینهمه مزایا فقط یه عیب وجود داره که البته ساید عیب هم نباشه و اون هم اینه که نمیتونید تو محدوده جدول دو تا سلول رو Merge کنید .


(1) چرا باید از قابلیت تیبل در اکسل استفاده
چرا باید از قابلیت تیبل در اکسل استفاده کنیم مطالب کمیاب در حسابداری


(2) جدول در اکسل همه نکات Table در اکسل
جدول در اکسل همه نکات Table در اکسل گروه تخصصی اکسل پدیا


(3) ایجاد جدول table در اکسل - گروه تحلیلگری
ایجاد جدول table در اکسل - گروه تحلیلگری


(4) فرمول نویسی در اکسل به زبان ساده
فرمول نویسی در اکسل به زبان ساده فیلم آموزش رایگان مجله فرادرس


(5) سورت در اکسل و نحوه Sort کردن چندگانه
سورت در اکسل و نحوه Sort کردن چندگانه در اکسل گروه تخصصی اکسل پدیا


(6) آموزش فرمول نویسی در اکسل فیلم
آموزش فرمول نویسی در اکسل فیلم


(7) ابزار Table اکسل از ایجاد تا کاربرد و
ابزار Table اکسل از ایجاد تا کاربرد و ویژگی جدول - وب سایت آموزشی آفیس


(8) معرفی ابزار کاربردی Data Table در اکسل
معرفی ابزار کاربردی Data Table در اکسل - گروه تحلیلگری


(9) آموزش PivotTable اکسل - وب سایت آموزشی آفیس
آموزش PivotTable اکسل - وب سایت آموزشی آفیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا