آموزش کامل آفیس ورد گام به گامعمومی

10 ترفند بسیار کاربردی ورد برای افراد مبتدی

ترفند مبتدی ورد

چه آن را دوست داشته و چه از آن متنفر باشید، Microsoft Word ابزار قدرتمندی برای ویرایش حروف و متن در سرتاسر جهان است و به نظر می رسد تا مدت ها بعد هم محبوب بماند. تقریباً هر روز به عنوان دانشجو یا کارمند با این نرم افزار تعامل دارید.

بنابراین، اگر می خواهید به خوبی از آن استفاده کنید باید ترفند ها و نکات آن را یاد بگیرید تا در وقت خود صرفه جویی کنید. امروز ما 10 نکته مفید مایکروسافت ورد را در اختیارتان قرار می دهیم.

1- Comments درست کنید

دفعه دیگر که شخصی برایتان سندی برای بازبینی و تصحیح می فرستد، به جای اینکه وقت خود را برای نوشتن یک یادداشت مفصل در مورد تمام اشتباهاتی که در این سند پیدا کرده اید هدر دهید، کافی است از جعبه Comment در ورد استفاده کنید تا خیلی ساده خطاها را نشان داده و کار بازبینی و تصحیح خود را به پایان برسانید . پس از اینکه یک comment ساختید، می توانید نکات و نظرات خود را درون آن وارد کنید تا در خارج از متن به صورت واضحی نمایش داده شود. این کار تصحیح شما را خیلی ساده تر می کند. موافق هستید؟

C:UsersPCDesktop1168.jpg

2- در هرجای صفحه که میخواهید متن خود را بنویسید

نشان گذاری برای نوشتن متن در ورد دردسر دارد. خوشبختانه، این ترفند می تواند به شما کمک کند و با استفاده از آن می توانید خیلی ساده در هر کجای صفحه تنها با یک کلیک تایپ کنید. برای این کار در هر نقطه از صفحه دو بار کلیک کنید تا مکان نمای شما به طور خودکار موقعیت خود را تنظیم کند C:UsersPCDesktopwrite.gif

3- گزینه Paste را شخصی سازی کنید

هنگام چسباندن محتوا از منبع دیگر، Word قالب و طراحی محتوای آن منبع را کپی می کند. ممکن است این کار در بعضی موارد مفید باشد، اما در بیشتر اوقات قالب محتوای کپی شده به هم می ریزد و مجبوریم کل متن را ویرایش کنیم. برای حل این مشکل به قسمت File > Options بروید و تب Advanced را انتخاب کنید، و سپس تنظیمات Copy & Paste را تغییر دهید.

4- از سند خود محافظت کنید

امنیت همیشه مسئله ای است که برای متخصصان و دانشجویان مهم است. اگر دانشجو هستید و نمی خواهید هم اتاقیتان نتیجه کار شما را کپی کند، ورد به شما امکان تضمین سند با رمز عبور را می دهد.

برای رمزگذاری سند خود، به File > Info > Protect Document بروید و از لیست کشویی، گزینه Encrypt with Password را انتخاب کنید.

C:UsersPCDesktop1169.jpg

5- تصویر را در هر جایی که می خواهید قرار دهید

می دانیم که برای نوشتن متن در هر کجای صفحه چه کاری را باید انجام دهیم، اما وقتی نوبت به قرار دادن یک تصویر در هر نقطه از صفحه می رسد، اوضاع کمی فرق می کند. قرار دادن یک تصویر، به سادگی قالب بندی کل سند را از بین می برد. برای انجام این کار ابتدا یک Text Box ساده در سند وارد کنید. کادر Text Box را به مکانی که میخواهید تصویر در آنجا قرار بگیرد منتقل کنید. اکنون حاشیه های Text Box را پاک کنید و تصویر را در آن وارد کنید. توجه داشته باشید که تصویر با توجه به اندازه Text Box شما تغییر اندازه خواهد داد، بنابراین یک Text Box با اندازه مناسب را وارد کنید.

6- نمایش و پنهان کردن Ribbon

زمانی که برای اولین بار Word ابزار Ribbon را معرفی کرد، همزمان طرفداران و معترضان زیادی داشت. اگر این ابزار را نمی خواهید می توانید به راحتی با هر یک از روش های زیر از شر آن خلاص شوید:

  • Ctrl F1 را فشار دهید تا نوار روبان پنهان شود و برای نمایش دوباره آن مجددا Ctrl F1 را بزنید.
  • در لبه سمت راست هر tab باز شده، بر روی “Collapse Ribbon Bar” کلیک کنید.
  • بر روی هر Ribbon دوبار کلیک کنید تا پنهان شود.

7- پیمایش آسان با Bookmarks

گاهی اوقات شما باید روی برخی از موضوعات خاص در سند تمرکز کنید و برای این کار مجبورید دائماً بین صفحات حرکت کنید و این کار ممکن است شما را به اشتباه بیندازد و شماره صفحات را گم کنید. یک راه آسان برای حل این مشکل استفاده از Bookmark ها است. نقاطی که دائما به آن سر می زنید را علامت گذاری کنید و سپس به راحتی بین آنها جابجا شوید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

برای ایجاد یک Bookmark، به Insert > Links > Bookmarks بروید و Bookmark خود را نامگذاری کنید. این کار را برای تمام قسمت های مهم سند خود انجام دهید. برای جابجایی بین Bookmark ها، از Bookmarks list استفاده کنید.

8- Bullet های سفارشی را وارد کنید

اگرچه Bullet های پیش فرض Word کار خود را به خوبی انجام می دهند، اما با کمی خلاقیت می توانید طراحی بهتری برای اسنادتان ارائه دهید. روی منوی کشویی درست در کنار دکمه Bullets در سربرگ Home کلیک کنید. سپس بر روی Define New Bullet > Symbol کلیک کرده و سپس هر نمادی را که برای سند خود مناسب می دانید را انتخاب کنید و یک bullet list جدید ایجاد کنید.

C:UsersPCDesktop1171.jpg

9- تغییر حالت متن (تبدیل حروف بزرگ به کوچک و برعکس)

برای تغییر حالت هر متنی که در سند Word وجود دارد، ابتدا متن را هایلایت کنید و سپس Shift F3 را فشار دهید تا حالت متن تغییر کند. انجام این کار ممکن است شما به تغییرات حالت دلخواهتان نرساند، چرا که فقط حروف بزرگ و کوچک را به هم تبدیل می کند.

10- تنظیم مجدد لیست ها

هنگام کار با لیست، معمول است که آنها را از ترتیب اولیه شان خارج کنید و به ترتیب دلخواهتان برسانید. به جای کار وقت گیر بریدن و چسباندن نقاط به ترتیب درست، می توانید به سادگی از میانبر صفحه کلید ALT Shift و سپس کلیدهای جهت دار بالا و پایین استفاده کنید تا عنصر لیست خود را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید.

منبع : Sari Asan

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن